Uppförande som föremål för bedömning

I skolans fostrande uppdrag ingår att ge eleverna handledning och kunskaper och färdigheter i anknytning till uppförande. Eleverna ska lära sig att ta hänsyn till andra människor och omgivningen och att följa gemensamt överenskomna handlingssätt och regler. De ska i olika kommunikationssituationer i skolan lära sig att uppföra sig sakligt och väl på det sätt som situationen kräver.


Man bedömer uppförande och ger vägledande feedback till eleven, baserat på de linjedragningar som gjorts i den grundläggande utbildningen i Karleby.

 

Mera information om uppförandevitsorden och kriterierna hittas på skolans hemsida. Klicka här för att öppna pdf-filen.

https://www.kokkola.fi/palvelut/opetus_ja_kasvatus/perusopetus/luokat_1_9_se/donnerska_skolan/1410420645809/sv_SE/1410424832785/_files/102904122591033142/default/Uppf%C3%B6randet%20som%20f%C3%B6rem%C3%A5l%20f%C3%B6r%20bed%C3%B6mning.pdf

 

Kriterierna i bedömningen behandlas med eleverna på nästa klassföreståndartimme måndagen den 7 oktober.